Av fyrtalidamer - 6 november 2015 13:19

Sista morgonturen på Safari. Idag fick vi se Flodhästar och lejon men Leoparden höll sig borta.
Efter en underbar frukost med special treat begav vi oss söderut mot Pretoria. Vi stannade för natten på Old Joe's Kaia. Ett fantastiskt ställe med regnskogs känsla.
Vi tog en liten hike längs Crocodile river med många taggiga snår.
Dagen avslutades med en fantastisk fyrarätters middag.

Av fyrtalidamer - 4 november 2015 19:37

Under natten vaknade vi av att lejonen röt utanför vår tältduk....
Sedan väcktes vi på nytt av vår guide kl.5.00, en snabb kopp kaffe och sedan ut till jeepen. Idag är vi redo för katterna.
Ganska snabbt hittade vi lejon...Carin såg dem först (bra optiker...). Magisk upplevelse!! Tyvärr höll sig leoparden borta men vi har sett så många andra härliga djur.
När vi kom tillbaka till lodgen var där en flock babianer men sedan passerade ett gäng elefanter precis utanför våra hyddor....Wow! Efter kvällens sista tur fick vi åter avnjuta en middag lagad av världens bästa Mavis. Vilket ställe vi bor på!!!

Av fyrtalidamer - 3 november 2015 20:07

Efter en mycket blåsig och kall natt (endast tältdukar som väggar) Väcktes vi av vår guide Isac kl. 05.00 för en morgonsafari. Vi fick se en massa djur men väntar fortfarande på katterna. Tyvärr blåser det väldigt mycket och då är det svårare att hitta dem. Men vi har istället sett "the uggly five" ?. Efter frukost gjorde vi en safari till fots, inga djur men vi lärde oss mycket om "gissa bajset". Lite softade och god lunch sedan åter dags att hoppa upp i jeepen.
Innan middagen blev det ett glas vi vid den öppna elden. Nu är klockan 21 och vi säger god natt.

Av fyrtalidamer - 2 november 2015 19:57

Vi menade "Tree Camp" och "tur" inte "lur" men snart ska det bli en lur i en "tälthydda".
Och här kommer en bild på den sydafrikanska fembenta elefanten, han är ca 5 år....gulligt va?
God natt!

Av fyrtalidamer - 2 november 2015 19:49

Lämnade Sabie i ottan för att åka till Moholoholo rehab center där man tagit hand om skadade vilda djur. Vi fick klappa Geparder, örnar och mata gamar. Häftigt!
Sedan vidare till nThambo Tre Camp för safari. Vi började starkt med en eftermiddagslur där vi såg "the small too"....

Av fyrtalidamer - 1 november 2015 19:38

Efter en natt med 10.5 timmars sömn vaknade alla fem med nya krafter. Efter lite frukost (lååång eftersom tanterna aldrig slutade att äta...) var det dags att ge sig ut på vägarna igen. Vi valde Panoramavägen där vi fått uppleva massor med fantastiska utsiktsplatser. Lunchen intogs vid ett häftigt ställe vid flodbädden där all mat lagades över öppen eld. Där fick jag till och med en stund i solen med tillhörande dopp. På tal om mat så avslutade vi rundan på en cool restaurang med inhemsk mat där tant Ullis var modigast och beställde in en sydafrikansk meze på krokodil, impala och vårtsvin (alltså Pumba). Imorgon blir det safari och då kanske vi käkar Timor (reds.anm.se Lejonkungen).